Figyelemfelhívás a projektmegvalósítás során előforduló gyakori kockázatok, hibák megelőzéséről!
Tisztelt Támogatott Vállalkozók!
A pályázati elszámolás során
továbbra is rendszeresen jelentkeznek hiányosságok, problémák, melyre a
támogatás gördülékeny kifizetése érdekében ismételten felhívjuk a figyelmüket,
és elvárjuk a Támogatói okiratban foglalt kötelezettségek teljesítését!
1. KOMA
A Program Felhívásában jeleztük, hogy
a támogatott vállalkozásnak a teljes támogatási időszak alatt szerepelnie
kell a köztartozásmentes adózói adatbázisban (KOMA)! /pályázati Felhívás 6.
15) alpont, 15. pont, 17. pont, 18. pont, 19. pont, 22. pont, Támogatói okirat
2.2 pont/
A
támogatott vállalkozás részére a köztartozás időtartama alatt nem fizethető ki
támogatás. Amennyiben
a záró elszámolásra irányuló kifizetési igénylésről szóló döntés meghozatalakor
a támogatást igénylő nem szerepel a köztartozásmentes adózói adatbázisban vagy
köztartozás mentességét 30 napnál nem régebbi nemleges adóigazolással
felszólításra sem igazolja, jogosulatlan igénybevétel kerül megállapításra és
az addig kifizetett támogatási összeg visszakövetelésre kerül. (pályázati
Felhívás 19. pont)
Az időközi kifizetés jogosultsági
alapfeltételei: - Vállalkozás szerepel a
köztartozásmentes adatbázisban (pályázati Felhívás 17. pont)
Amennyiben a fenti elvárás nem
teljesül, a vállalkozás számára bizonyos könnyítések nem lesznek elérhetőek,
például nem részesülhet időszaki előzetes kifizetésben, továbbá a kifizetések
késedelmet szenvedhetnek még akkor is, ha nullás NAV-igazolás kerül
becsatolásra (mivel az mindössze 30 napig érvényes), így az ebből eredő
késedelmes kifizetésekért illetve visszakövetelésért minden felelősség a
Támogatottat terheli.
A köztartozásmentes
adatbázisban történő megjelenés a vállalkozás adószámának megadásával
itt ellenőrizendő: https://nav.gov.hu/nav/adatbazisok/koztartozasmentes/egyszeru_lekerdezes
Az adatbázis minden hónap
11-én 0 órától a követő hónap 10-én 24 óráig érvényes! Javasoljuk minden hónap
11-én ellenőrizni!!!
2. Beszámolók
határidőre történő benyújtása
A Támogatói okiratban előírjuk,
hogy a pénzügyi és beszámoló benyújtási útmutatók szerint legalább 6 havonta a
támogatott projekt előrehaladásáról szakmai és pénzügyi beszámolót kell
benyújtani.
Amennyiben ez nem teljesül, a
Támogató jogosult elállni a támogatástól, ami a már kifizetett támogatási
összeg visszakövetelését vonja maga után.
Kifejezetten elvárjuk, hogy a
támogatási időszak 8. hónapjának tizenötödik napjáig a Forrástárban
véglegesítésre kerüljön legalább az első beszámoló!
Szintén elvárjuk, hogy a véglegesített
beszámolóhoz tartozó, a Forrástárból kinyomtatandó számlaösszesítő a
véglegesítéstől számított 10 napon belül postai úton benyújtásra kerüljön.
3. Weblap/honlap
Amennyiben a Támogatott vállalkozás saját honlapot, weboldalt,
aloldalt hoz létre a támogatási időszak alatt, vagy a fenntartási időszakban,
köteles arról a Támogatót tájékoztatni, és kötelező azon feltüntetni az OFA által
nyújtott támogatás tényét! /pályázati Felhívás 11. pont, ÁSZF 8. pont/ A
kötelezettség az alábbi mondat megjelenítésével teljesíthető:
A vállalkozás létrehozását és
fejlesztését a „Vállalkozó Start” program keretében az OFA Nonprofit Kft.
támogatta. A támogatás forrását a Nemzeti Foglalkoztatási Alap biztosította.
Ha a fenti elvárás nem teljesül,
a weboldal elkészítésének költsége a kötelezettség teljesítéséig nem lesz
elszámolható, vagy a soron következő beszámoló hiánypótlásra kerül!
Ha nincs honlapja, de valamely
közösségi oldalon elérhető hirdetési felületet hoz létre, kérjük annak
elérhetőségét (linkjét) adja meg!
A honlap linkjének megadása a vallalkozostart.hu oldalon a
felhasználói fiókba belépve a Vállalkozás menüpont alatt a Vállalkozás weboldalának címe mező kitöltésével teljesíthető.
4. Mentorálásra
bejelentkezés
A Támogatói okiratban leírtak
szerint a támogatási időszak alatt minden vállalkozó köteles negyedévente 1,
összesen legalább 4 mentorálási alkalmon dokumentált módon részt venni, és a
mentorálásra jelentkezés során a projekt megvalósításáról részletesen számot
adni. Különösen fontos a bevételre vonatkozó adatok pontos megadása!
A fenti kötelezettség nem
teljesítése esetén a Záróbeszámoló nem kerül elfogadásra!
5. Mentor-Fórum
A következő időszakban
folyamatosan lehetőséget biztosítunk Mentor-Fórumra történő jelentkezésre, melyen
további ismeretek elsajátítására, aktuális információk megszerzésére, a
vállalkozótársakkal történő kapcsolatépítésre, piacszerzésre, együttműködések
létrehozására nyújtunk lehetőséget. A Fórumra a mentoráláshoz hasonlóan a vallalkozostart.hu oldalon saját
fiókjába bejelentkezve a Fórum menüpont alatt tud jelentkezni. Bejelentkezés
nélkül nem tud becsatlakozni az alkalomra! A Fórumon nem kötelező a részvétel,
de kiváló lehetőség a támogatott vállalkozók számára!
Felhívjuk a figyelmét, hogy a Fórumon
való részvétel nem minősül Mentorálásnak! A Fórumon való részvétel projektidőszak
alatti legalább négy Mentorálási eseményen történő részvételt nem helyettesíti!
6. Helyszíni
ellenőrzés, monitoring
Amint arról már tájékoztattuk, a
projektmegvalósítás kezdetétől egészen a fenntartási időszak végéig, bármelyik
pályázónknál végezhetünk helyszíni ellenőrzést. Elsősorban azokat a pályázóinkat
keressük fel, akiknél a projektmegvalósítást kockázatosnak ítéljük meg, mint pl:
a Támogatói okiratban jelzett kötelezettségek nem teljesítése; a jóváhagyott
üzleti tervtől, illetve a tervezett bevételektől történő jelentős, a
beszámolókban kellően nem indokolt eltérés; beszámolási kötelezettség
késedelmes/nem megfelelő teljesítése; mentorálási alkalmakon történő részvétel
elmulasztása, késedelmes teljesítése.
A helyszíni ellenőrzés során az
elszámolásra kerülő számlák előírt törvényi/eljárásrendi megfelelőségét is
ellenőrizzük!
A COVID-19 hatásait is figyelembe véve kevésbé kockázatos projektek esetén on-line felületen vagy személyesen a projektek monitorozására is sor kerülhet, melynek célja a projektmegvalósítás kockázatainak felmérése, lehetőség szerinti mérséklése. A monitoring időpontját és formáját a Támogatottal e-mailben vagy telefonon egyeztetjük.
Amennyiben még nem töltötte ki november végéig a kockázatok felmérésével kapcsolatos kérdőívünket, mielőbb olvassa el ide kattintva a tájékoztatót, és az október végi adatok megadásával pótolja a kitöltést december végéig!
7. Kapcsolattartás, levelezés, Zoom-ügyfélszolgálat
Ügyfélszolgálatunk
telefonos elérhetősége korlátozott, amelyről aktuális információt honlapunk (https://vallalkozostart.hu/) Kapcsolatok
menüpontjában kaphat. A könnyebb és személyesebb jellegű ügyfélszolgálat és
tájékoztatás érdekében heti szinten (általában keddi és csütörtöki napokon
11:00-11:45 között, esetenként hétköznap délután) online (ZOOM-felületen)
tájékoztatást, ügyfélszolgálati elérhetőséget biztosítunk, amelyben általános
ügyfélszolgálati kérdésekre válaszolnak a „Vállalkozó Start” program támogatója,
az OFA Nonprofit Kft. szakmai ügyfélszolgálatos munkatársai.
Az on-line
ügyfélszolgálati tájékoztató alkalmakra a vallalkozostart.hu oldalon saját
fiókjába bejelentkezve a ZOOM-ügyfélszolgálat menüpont alatt tud jelentkezni.
Az e-mailes levelezésekkel
kapcsolatosan:
A Forrástáron keresztül kiküldött
levelek noreply@ofa.hu címről mennek ki.
Erre ne küldjenek válaszüzenetet!!! Általános kérdéseiket továbbra is a vallalkozostart@ofa.hu címre,
mentorálással kapcsolatos kérdéseiket a mentoralas@vallalkozostart.hu címre várjuk.
Amennyiben pályázónk, kérjük levelezése során minden esetben
tüntesse fel a Forrástárban beküldött pályázatának VS- . . . . azonosítószámát! Amennyiben társas
vállalkozásként pályáztak, úgy a nevükön túl a vállalkozás nevét is tüntessék
fel.
A vallalkozostart.hu oldalon elérhető Hírek,
Tájékoztató és GY.I.K. menüpontokat
rendszeresen aktualizáljuk. Kérjük, kísérje figyelemmel az ott megjelenített
információkat! Kérjük kapcsolattartásra a Kapcsolat menüpontban
megadott elérhetőségeinket használja!
Megjegyzések
Megjegyzés küldése