Beszámolók benyújtási útmutatói és határidők + videós segédlet
Beszámolók benyújtásával kapcsolatos útmutatók módosításai:
FIGYELEM!!!
A beérkezett pénzügyi beszámolók döntő többsége sajnos súlyos hiányosságokkal, hibákkal került benyújtásra, jelentős részük több körös hiánypótlásra szorul, ezért feldolgozásuk, ellenőrzésük a tervezettnél lassabban halad.
Fentiek miatt további egyszerűsítések, könnyítések bevezetésén dolgozunk (melyekről a 2021.07.26-i héten teszünk közzé információt), illetve további tanácsadói/mentori segítséget kívánunk nyújtani a hibás beszámolók javításához, a hiánypótlások teljesítéséhez a beszámolók ellenőrzésének felgyorsítása érdekében.
Kérjük a Támogatottakat, hogy a beszámolók beadását, hiánypótlását megelőzően alaposan olvassák át a közzétett útmutatókat és videóanyagot, illetve ezek fényében tekintsék át a már beadott beszámolójukat!
Amennyiben valami nem érthető, vagy kérdésük merül fel, jelentkezzenek be a beszámoló benyújtásával kapcsolatos kiscsoportos vagy egyéni mentorálásra (a vallalkozostart.hu oldalon Felhasználói fiókjuk Mentorálás menüpontjában), ha pedig azt észlelik, hogy hibásan, hiányosan nyújtották be a pénzügyi beszámolót, írjanak emailt a vallalkozostart@ofa.hu címre, hogy további segítséget tudjunk nyújtani a javításhoz!
A hatályos útmutatók további módosítása várható, ezért amennyiben még nem adta be az aktuális beszámolóját, és nem küzd likviditási problémával, a beadással megvárhatja a július 26-i héten megjelenő módosított útmutatók megjelenését (a 2021. 06. 25-től érvényesített módosításon túl további könnyítéseket vezetünk be)!
A beszámolók benyújtásának késedelme miatt a Támogató 2021. augusztus 31-ig szankciót nem alkalmaz!
Hatályos útmutatók:
- Beszámoló kitöltési útmutató - Utolsó módosítás: 2021.06.25-én
- Pénzügyi útmutató Módosított - Utolsó módosítás: 2021.04.09-én
1. Beszámoló kitöltési útmutató
2021.06.25-től módosult:
A számlákhoz az alátámasztó dokumentumok csatolása bruttó 100 ezer Ft helyett csak bruttó 200 ezer Ft összeghatár felett szükséges.
2021.03.11-től módosult:
2. Személyi jellegű kifizetés esetében a csatolandó dokumentumok felsorolásában a „Szerződés vagy megrendelő, megrendelő visszaigazolása:” -hoz releváns esetekben beemelésre került a munkaszerződés.
2. Pénzügyi útmutató
2021.04.09-től módosult:
I. A pénzügyi beszámoló benyújtása fejezetben módosult a bizonylatok becsatolásának rendje, azokat a továbbiakban nem szükséges csatolás előtt hitelesíteni. A záradékolni szükséges dokumentumok közé beemelésre kerültek bérjegyzékek/számfejtő lapok.
I./3 Árajánlatkéréssel kapcsolatos információk alfejezetben az alábbi változások történtek:
- Az ajánlatok kötelező tartalmi elemei közül törlésre került az ajánlatkérő és az ajánlattevő adószáma és elérhetősége.
- Elfogadható az ár feltüntetésének módozatai között a nettó ár és áfa, valamint a bruttó ár és annak áfa tartalmának feltüntetése is.
- Az alátámasztó dokumentumok közé beemelésre került a webáruházban leadott megrendelés esetén a vásárlás visszaigazolása. II./2. Vásárolt anyagok és igénybe vett szolgáltatások alfejezetben
- II./2.1. Anyagköltség bekezdésben pontosításra került az alábbi mondat: Nettó 200eFt feletti anyag beszerzés esetén (egy szolgáltatótól egy ugyanazon termék esetén) 3 független árajánlat, árajánlat összehasonlító benyújtása kötelező. (Korábban a szolgáltató helyett szállító megnevezés szerepelt.)
- II./2.2. Igénybe vett szolgáltatások bekezdésben a számla mellett beemelésre került a szerződés vagy az elküldött és visszaigazolt írásos megrendelő. Törlésre került a „Nettó 200eFt felett minden esetben szerződés vagy az elküldött és visszaigazolt írásos megrendelő, webáruházban leadott megrendelés esetén a vásárlás visszaigazolása szükséges, függetlenül a támogatás terhére elszámolt összegtől.” mondat.
III. Záró elszámolás ellenőrzése fejezetben kiegészült a „Támogatóval szemben fennálló tartozás köztartozásnak minősül” mondat az alábbiak szerint:
A Támogatóval szemben fennálló tartozás köztartozásnak minősül, amely vissza nem fizetés esetén a NAV útján kerül behajtásra.
A hatályos dokumentumok a https://vallalkozostart.hu/dokumentumok között érhető el.
Beszámolók benyújtási módjának és határidejének változása
A Felhívásban és a Támogatói okiratban előírt beszámolási kötelezettség (szakmai és pénzügyi beszámolók) teljesítése COVID-19 járványhelyzet által okozott nehézségek és a vonatkozó útmutatók változása miatt az alábbi ütemezés szerint történik:
- a projektidőszakot 2020. december 1-jén vagy azt követően megkezdőknek az első időközi beszámolót a Felhívás szerinti ütemezés szerint kell benyújtaniuk
- a projektidőszakot 2020. augusztus, szeptember, október, és november 1-jén megkezdőknek az első időközi beszámolót legkésőbb 2021.03.20-ig kellett benyújtaniuk.
- amennyiben a beszámoló beadási határidejének lejárta előtti 15. napig az előleg nem érkezik meg az elkülönített bankszámlaszámra, az aktuális beszámolót az előleg bakszámlára történő megérkezését követő 15 napon belül kérjük beadni.
- amennyiben az előző beszámoló elfogadása elhúzódik, az aktuális beszámolót az előző beszámoló elfogadását követő 15. napig kérjük benyújtani a Forrástár felületén, figyelembe véve a fent jelölt türelmi időt!
Az első beszámoló benyújtásának módjáról a vállalkozói képzés egyik oktatója,
Szeredi Pál készített videóanyagot, mely alább két részletben megtekinthető, vagy ide kattintva elérhető. Szeredi úr munkáját ezúton is köszönjük! A videós segédletet a változások miatt rövid határidővel feliratozzuk, addig azt a fent jelölt módosítások figyelembe vételével kell használni!
Beszámoló benyújtása 1. rész:
Beszámoló benyújtása 2. rész:
Megjegyzések
Megjegyzés küldése