Közlemény Beszámolók benyújtásával kapcsolatos könnyítésekről
Hatályos: 2021.08.03-tól.
Beszámolók benyújtásával kapcsolatos változások
Az alábbi egyszerűsítéseket, könnyítéseket 2021.08.03-tól annak
érdekében vezetjük be, hogy a Támogatott vállalkozások (továbbiakban: Kedvezményezettek)
számára az időközi beszámolók benyújtását egyszerűbbé, gördülékenyebbé tegyük,
és azok ellenőrzését, így a kifizetéseket is felgyorsítsuk.
Ahhoz, hogy az alábbi változásokat alkalmazni tudjuk, a Támogató
részéről a hatályos Támogatói okiratok (továbbiakban: Okirat) egyoldalú
módosítására van szükség, melyről a 2021. július végéig hatályba lépett
okirattal rendelkezőket 2021.08.23-ig a Forrástár felületén kiértesítjük. A
módosítás hatályba lépéséhez szükséges, hogy a Kedvezményezett az Okiratok
módosítását elfogadja.
1.
Az időközi
beszámolók benyújtásának rendje az alábbiak szerint változik.
Kedvezményezett saját döntése alapján bármelyik két
egymást követő negyedéves Időközi illetve Záró beszámolót és kifizetési
igénylést összevonva is benyújthatja,
mely esetben a beszámolóban a projekt megvalósításának már lezárult 6 naptári
hónapja számít beszámolási időszaknak. Az Időközi illetve Záró beszámolót
és kifizetési igénylést a továbbiakban a 3 vagy 6 hónapos beszámolási
időszakot követő naptári hónap utolsó napjáig, de legkésőbb az előző kifizetési
igénylés elfogadását követő hónap utolsó napjáig kell benyújtani a Forrástár
felületén, figyelembe véve a https://vallalkozostart.hu/dokumentumok
oldalon közzétett Időközi és Záróbeszámoló benyújtásának rendjéről szóló
hatályos útmutatót és mellékleteit.
A beszámolók ellenőrzése a postai beérkezést követően kezdődik el!
2. A támogatott
vállalkozások likviditásának fenntartása érdekében a Támogatási előleg
kifizetésén felül Időszaki előzetes kifizetésre nyílik lehetőség.
Az Időszaki előzetes
kifizetésre vonatkozó rendelkezés hatályba lépését (2021.08.03.) megelőzően
postai úton is benyújtott első kifizetési igénylés esetén az Időszaki előzetes kifizetésére abban az
esetben kerül sor, ha a projekt megkezdését követő első időközi kifizetési
igénylés alapján kiutalható támogatási összeg kifizetése még nem történt meg,
vagy annak Támogatott számlájára történő átutalására jelen módosítások hatályba
lépésétől számított 20 napon belül (2021.08.23-ig) nem kerül sor. Az Időszaki
előzetes kifizetésre legkésőbb a fenti módosításokra vonatkozó egyoldalú
Támogatói okirat-módosítások elfogadását követően legkésőbb 2021.08.31-ig kerül
sor.
Az Időszaki előzetes
kifizetésre vonatkozó rendelkezés hatályba lépését (2021.08.03.) követően
benyújtott első beszámoló esetén a kifizetés a fent jelölt számlaösszesítő postai
beérkezését követő 30 napon belül történik meg az elkülönített bankszámlára,
amennyiben a kifizetési igénylésben kért összeg teljes kifizetése a fenti
dátumot meg nem előzi.
Az Időszaki előzetes
kifizetés összege 739.206 Ft.
Az Időszaki előzetes kifizetéseket
a fenti határidőn belül ütemezetten teljesítjük, figyelembe véve, hogy mikor kezdődött
a projektidőszak, illetve mikor került postai úton megküldésre az első
kifizetési kérelemhez kapcsolódó számlaösszesítő.
Amennyiben az Időszaki előzetes
kifizetésre sor kerül, annak összege az első kifizetési igénylés elfogadása
során kerül elszámolásra (az első kifizetési igénylés elfogadott támogatási
összegéből kerül levonásra).
Ismételten felhívjuk a Támogatottak figyelmét, hogy a
megítélt támogatás utófinanszírozás keretében kerül kifizetésre, így az
előlegen felüli elszámolható költségeket a Támogatottnak saját erőből, illetve
a bevételekből kell finanszíroznia az utólagosan benyújtott kifizetési igénylésekben
elfogadásra kerülő támogatási összeg megérkezéséig!
A kifizetésekre abban az esetben kerülhet sor, ha a támogatott
vállalkozás szerepel a köztartozásmentes adózói adatbázisban (KOMA), ezért
javasoljuk, hogy azt a Támogatott minden hónap 12-én a vállalkozás adószáma
alapján a kifizetések mielőbbi teljesítése érdekében ellenőrizze! (Amennyiben a
vállalkozás nem szerepel a KOMA adatbázisban, akkor az elszámolásban igényelt
összeg, illetve az előleg kifizetéséhez a vállalkozás nevére szóló nullás
adóigazolást kell megküldenie az OFA részére, melynek beszerzéséről és
megküldéséről a Támogatottnak kell gondoskodnia!)
3. Az SZJA-alapon adózó egyéni vállalkozásoknak nem kell munkaszerződést csatolniuk a beszámolóhoz alátámasztó dokumentumként.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése