Eljárásrendi határidők
Közlemény a
„Vállalkozó Start” Programot érintő eljárásrendi határidőkkel kapcsolatban
Az eljárásrendi határidők
változásáról a COVID-19 járványhelyzet által okozott nehézségek miatt a
decemberi ünnepi időszak munkaszüneti napjainak figyelembe vételével a
„Vállalkozó Start” Programot érintő alábbi Közleményt adjuk ki.
Üzleti tervek (ÜT) bírálata
Üzleti terv benyújtása: a képzési tanúsítvány megszerzését követő 2 héten belül állítjuk át a Vállalkozó Start oldalán található személyes fiókjának státuszát „3.4 Üzleti tervet benyújthat” státuszra. Az üzleti terv benyújtásának idejét Ön szabadon megválaszthatja 2021. február 28-ig bezárólag.
A bírálatra benyújtott üzleti
tervek bírálata folyamatos, a 2020. december 1. előtt bírálatra beküldött üzleti
tervek bírálatát 2021. január 15-ig, a 2020 decemberében bírálatra
beérkezett üzleti tervek bírálatát 2021. március 1-ig lezárjuk, vagy kiküldjük
a szükséges hiánypótlást.
Vállalkozások megalapítása
A COVID-19 járványhelyzet
gazdasági hatásai miatt az üzleti tervek jóváhagyását követően a vissza nem
térítendő támogatást igénylő vállalkozások megalapítása legkésőbb 2021. május 1-ig
halasztható. Társas vállalkozások bejegyzését érdemes 2021. április 15-ig elindítani, hogy a bejegyzés május 1-ig mindenképpen megtörténjen!
A támogatást igénylő
vállalkozásokat továbbra is kizárólag az üzleti terv jóváhagyásának napján,
vagy azt követően lehet megalapítani, az ÜT-jóváhagyásról szóló
értesítéstől 2021. május 1-ig bármelyik hónap bármely napján. Érdemes
azonban figyelembe venni, hogy a megalapítás hónapjától kezdve adózási
kötelezettség áll fenn.
Az üzleti terv jóváhagyását
megelőzően megalapított vállalkozások nem részesülhetnek vissza nem térítendő
támogatásban! A vállalkozást a jóváhagyott üzleti tervet figyelembe véve kell
elindítani.
Támogatási Kérelmek
elbírálása
A támogatási kérelmet a
vállalkozás megalapítását (társas vállalkozások esetén a hatályba lépett
létesítő okirat keltezését) követően javasolt mielőbb, lehetőség szerint 2021
május elejéig benyújtani a vallalkozostart.hu
honlapon szereplő Felhívásban foglaltak szerint.
A Támogatási Kérelmet a
vállalkozás megalapítását követő 90 napon belül érvényesen be kell nyújtani! A
regisztrációt követően a támogatási kérelem részt ki kell tölteni, ellenőrizni,
véglegesíteni. A beküldésről e-mailes visszaigazolást küldünk, majd 10 napon belül visszaigazoljuk a befogadást.
A COVID-19 járványhelyzet által
okozott nehézségek miatt a Támogatási kérelmek elbírálását 60 napon belül
tudjuk vállalni, mely időszak alatt a támogatói döntés megszületik, amennyiben
nincs szükség hiánypótlásra, illetve az üzleti tervben szereplő költségvetési
tábla (Cash-flow 1-2. év munkalap) alapján a projekt támogatható. Amennyiben az
üzleti terv költségvetési táblája hiánypótlásra szorul, az üzleti terv
korrekciójára a bírálatot végző partnerünket kérjük fel, ők keresik meg a
vállalkozót a már elfogadott üzleti terv mielőbbi korrekciója érdekében.
Az üzleti terv korrekciója vagy
egyéb hiánypótlás megküldése esetén a támogatási kérelmek bírálati időtartama
meghaladhatja a 60 napot. Az adott időszakban beadott támogatási kérelmek közül
azok bírálatát kezdjük meg először, ahol a projektidőszak már megkezdődött.
Javasoljuk, hogy a gyorsabb
bírálat érdekében a támogatási kérelem benyújtásakor figyeljenek az alábbiakra:
- a vállalkozásra vonatkozó megadott adatoknak pontosan meg kell egyezni a nyilvántartásban szereplő hatályos adatokkal (társas vállalkozás: www.e-cegjegyzek.hu, egyéni vállalkozók nyilvántartása: www.nyilvantarto.hu/evny-lekerdezo)!
- egyéni vállalkozók figyeljenek arra, hogy ha több tagból áll a nevük, a nyilvántartás szerint a teljes nevüket adják meg, és
- egyéni vállalkozás esetén a támogatási kérelemben, és a Forrástárban a regisztráció során minden esetben a nevük után szerepeltessék az e.v. vagy az egyéni vállalkozó megjelölést!
- mindig a legutolsó jóváhagyott, korrekció esetén a korrekciózott üzleti tervet kell excel formátumban feltölteni a támogatási kérelem mellékleteként! Mivel figyeljük a pontos egyezést, érdemes a vallalkozostart.hu oldalon a Felhasználói fiókból letölteni a legutolsó üzleti tervet, majd azt megnyitás és változtatás nélkül feltölteni a Forrástárba.
A támogatói döntést követően
történik meg a Támogatói Okirat kiküldése, majd annak pályázó részéről történő
elfogadását (hatályba lépés) követően a Felhívásban előírt feltételek
teljesülése esetén 15 napon belül történik meg a támogatási Előleg átutalása a
vállalkozás elkülönített számlájára.
Támogatási időszak
(támogatott projekt) megkezdése
A Támogatási időszak
(projektidőszak) megkezdhető
- a vállalkozás megalapításának napján, amennyiben a vállalkozás megalapítása (társas vállalkozások esetén a hatályba lépő létesítő okirat dátuma) a hónap első napjára esik,
vagy
- a vállalkozás megalapítását követő bármelyik hónap első napján, de legkésőbb 2021. május 1‑jén.
A Támogatási időszak (projektidőszak)
megkezdése a Támogatási kérelem elbírálását megelőzően saját felelősségre, a
vállalkozó saját kockázatára történik, hiszen ebben az esetben a vállalkozó még
nem rendelkezik a támogatási előleggel. A támogató döntést nem befolyásolja,
hogy a vállalkozó a döntést megelőzően saját felelősségre megkezdte-e a
projektidőszakot.
Mikor érdemes
megalapítani a vállalkozást, és mikor érdemes megkezdeni a projektidőszakot?
A vállalkozást az üzleti terv
jóváhagyását követően meg lehet alapítani, figyelembe véve, hogy a
járványhelyzet miatti gazdasági környezetben érdemes-e halasztani legkésőbb
2021. április végéig a vállalkozásindítást. A legtöbben a vállalkozást a hónap
első napján jegyeztetik be, mivel a bejegyzéstől az adófizetési kötelezettség
is elindul, KATA-sok esetén a KATA-adót is be kell fizetni.
A projektidőszak megkezdése természetesen
eltérhet a vállalkozás megalapításának dátumától és a Támogatási Kérelem
benyújtásának időpontjától.
A projektidőszakot akkor érdemes
a vállalkozás bejegyzése után (adott hónap első napján) megkezdeni, ha a
vállalkozás rendelkezik saját forrással a betervezett eszközök, szolgáltatások
finanszírozására, hiszen a fenti eljárásrendi határidőket figyelembe véve a
támogatási előleg megérkezése a kérelem benyújtását követő 60‑90. nap körül
várható. Amennyiben a vállalkozás egyáltalán nem rendelkezik induló tőkével,
célszerű a támogatási időszak kezdeteként a kérelem beadását követő
második-harmadik hónap első napját megadni, figyelembe véve, hogy az adott
időszakban beadott támogatási kérelmek közül azok bírálatát kezdjük meg
először, ahol a projektidőszak már megkezdődött.
Bevételi elvárások
teljesülése
A Fenntartási kötelezettségek
bevételre vonatkozó előírása a Felhívás szerint:
„A projekt
fizikai befejezésének időpontját (a támogatási időszak utolsó napja) magában
foglaló naptári évben realizált nettó (ár)bevétele, egyéni vállalkozók esetében
az adóalapba beszámított bevétele eléri a minimum 1 000 000 Ft-ot.”
A fenti kötelezettség
teljesüléséről a Fenntartási jelentésben kell beszámolni, a kifizetések
ütemezését nem ez határozza meg.
A 2021. január 1-jén, vagy azt
megelőzően megkezdett projektek támogatási időszaka 2021-ben zárul, így a
Felhívás szerint nekik a 2021-es naptári évben kell majd teljesíteniük a fenti 1
000 000 Ft-os realizált nettó (ár)bevételre vonatkozó kötelezettségüket!
A 2021. február 1-jén vagy azt
követően megkezdett projektek támogatási időszaka 2022-ben zárul, így a
Felhívás szerint nekik a 2022-es naptári évben kell majd teljesíteniük a fenti 1
000 000 Ft-os realizált nettó (ár)bevételre vonatkozó kötelezettségüket!
KATA-s vállalkozások esetén
azonban függetlenül a naptári évtől a projektidőszakban (projekt kezdetétől
számított 12 hónap) kell teljesíteni a személyi jellegű költségek elszámolásához
jogszabály szerint szükséges bevételi elvárást, ami a projektidőszak 12 hónapja
alatt összesen legalább 5 445 000 Ft.
Mentorálás
A mentori szolgáltatás 2021
januárjától minden projektjét megkezdett vállalkozás számára igénybe vehető. A
mentorálásra jelentkezés módjáról a vallalkozostart.hu oldalon a
Felhasználói fiókjában a megfelelő státuszba kerülést követően e-mailben
küldünk értesítést.
Beszámolók benyújtása
A Felhívásban előírt beszámolási
kötelezettség (szakmai és pénzügyi beszámolók) teljesítése COVID-19
járványhelyzet által okozott nehézségek miatt - a decemberi ünnepi időszak
munkaszüneti napjait is figyelembe véve - az alábbi ütemezés szerint történik:
- projektidőszakot 2020. augusztus, szeptember, október és november 1-jén megkezdőknek az első időközi beszámolót legkésőbb 2021.02.28-ig kell benyújtaniuk.
- projektidőszakot 2020. december 1-jén vagy azt követően megkezdőknek az első időközi beszámolót a Felhívás szerinti ütemezés szerint kell benyújtaniuk.
A „Vállalkozó Start” Programot érintő további, korábban kiadott eljárásrendi határidők:
A pályázóra vonatkozó általános határidők (amennyiben nincs egyéni, eseti határidő meghatározva)
- Adatszolgáltatás: bármilyen rendszerben megadott adat változását 5 munkanapon belül be kell jelenteni abban a rendszerben, ahol azokat megadta.
- Hiánypótlások: a határidő a hiánypótlások kiküldésekor kerül meghatározásra és megküldésre.
A Támogatóra és Szolgáltató partnereire vonatkozó határidők
Kompetenciamérés eredményének közlése: a szóbeli és írásbeli kompetenciamérést követő 30 nap
Üzleti terv elbírálása: a Vállalkozó Start oldalán található személyes fiókba feltöltéstől számított 60 napon belül.
A hiánypótlások ideje a határidőket felfüggeszti, vagyis a hiánypótlás kiküldése és annak befogadása között eltelt napok számával meghosszabbodik az eljárás. A hiánypótlásokra kapott határidő a hiánypótlások közlésével egyidőben kerül meghatározásra.
Kelt, 2020.11.10.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése