Vállalkozás megalapítása, Regisztráció a támogatáskezelő felületen
Aktualizálva: 2020.11.26
VÁLLALKOZÁSOK MEGALAPÍTÁSA
A vállalkozást csak azt követően lehet megalapítani, miután
az Üzleti terv jóváhagyó tanúsítvány kiállításra került, a korábban
megalapított vállalkozások a támogatás igénylésre nem jogosultak!
A vállalkozást az elfogadott üzleti tervvel összhangban kell
megalapítani:
- székhelye Budapesten vagy Pest megyében kell legyen;
- TEÁOR vagy ÖVTJ szám egyezzen meg az elfogadott üzleti
tervben szereplővel;
- az elfogadott üzleti terv Cash-flow 1.2. év munkalapján
szereplő költségtábla képezi majd a támogatási kérelem költségvetésének
alapját.
ELKÜLÖNÍTETT BANKSZÁMLA NYITÁSA, BANKI FELHATALMAZÁS
A vállalkozáshoz kapcsolódóan
mindenképpen szükséges bankszámlával rendelkezni bármely magyarországi
számlavezető banknál. Társas vállalkozásnál, illetve ÁFA-körös egyéni
vállalkozás estén a vállalkozói bankszámla nyitása elvárás.
Nem ÁFA-körös egyéni vállalkozás
esetén lakossági bankszámla is használható a vállalkozás pénzügyeinek
bonyolítására.
A házastárssal közös lakossági
bankszámla nem megfelelő.
A vállalkozónak/vállalkozásnak a
támogatási időszak alatt két bankszámlát kell kezelnie. Az egyik a
vállalkozó/vállalkozás általános folyószámlája (ami egyéni vállalkozó esetén
lehet a saját magánszemélyhez kötődő bankszámla), a másik a támogatás céljára
Magyarországon vezetett elkülönített pénzforgalmi számla, ahová a támogatási
összeg érkezik, és ahonnan a támogatott projektjének kifizetései történnek.
Egyéni vállalkozás esetén nem elvárás, hogy az elkülönített számla vállalkozói
számla legyen. Az elkülönített bankszámla lehet a vállalkozás/egyéni vállalkozó
meglevő bankszámlájához tartozó alszámla is, amennyiben a fenti feltételeknek
megfelel.
Amennyiben a vállalkozó a támogatási
időszakot saját felelősségére megkezdte, és még nem rendelkezett elkülönített
számlával, a főszámláról történő kifizetéseket, átutalásokat is el tudja majd
számolni. A támogatási kérelme elfogadása után a támogatási előleg (a megítélt
támogatás 50%-a) az elkülönített számlára fog érkezni. Ezt követően a
támogatási alszámláról átvezethető a főszámlára a korábban onnan
kifizetett elszámolható költségek összege.
TÁMOGATÁSI KÉRELEM BEADÁSA
A "Vállalkozó Start"
Program keretében a támogatási kérelmek benyújtására szolgáló rendszert
megnyitottuk.
Az OFA Nonprofit Kft. Forrástár rendszerében azok pályázhatnak, akik a vallalkozostart.hu oldalon
a felhasználói fiókjukba belépve létrehozott vállalkozásuk adatait teljeskörűen
megadták, és a felső sárga mezőben Támogatási kérelmet benyújthat státuszban
vannak.
REGISZTRÁCIÓ A TÁMOGATÁSI KÉRELEM BEADÁSÁHOZ
A támogatáskezelő felületre az alábbi oldalon tud regisztrálni:
https://www.forrastar.hu/forrastar/paly/palybelep.aspx.
A rendszer Internet Explorer, vagy Mozilla Firefox böngészőkre optimalizált. Más böngészőből az üzembiztos használatát nem tudjuk garantálni.
1. „Regisztráció” menügombra kattintva a megjelenő oldal alján 4 funkciógombot
lát, amelyekből a „Vállalkozó Start” Program regisztrációja folyamán csak az
első kettőnek van szerepe:
Vissza - amennyiben mégsem szeretne regisztrálni; Szervezet regisztráció –
amennyiben most regisztrál.
2. A
lap alján a Szervezet regisztráció gombra kattintson, ne pedig a Személy
regisztráció-ra!
3. Olvassa el az oldal középső részén levő információkat, melyek a
támogatáskezelő oldal kezelését segítik. Figyeljen arra a továbbiakban, hogy a
sárga hátterű mezők mindig kötelezően kitöltendők lesznek, illetve a mezőkre
helyezve a kurzort (nem belekattintva!) további instrukciókat olvashat!
4. Szervezet
regisztráció folyamata: A felhasználónév szabadon választott 5-15 karakterből
álló szó lehet, amelyben a rendszer a nagy- és kisbetűt megkülönbözteti,
ékezetet nem lehet használni. A megadott felhasználónevét jól jegyezze meg,
mert erről később nem tud emlékeztetőt kérni!
5. Jelszó: legalább 8
karakterből álljon, tartalmazzon kisbetűt, nagybetűt és számjegyet. Ne
használjon ékezetes betűket!
6. A
Szervezet nevéhez a vállalkozó/vállalkozás nevét írják, és a továbbiakban is
arra vonatkozóan töltsék ki az adatokat. A Pályázat ezen szakaszában már nem
természetes személyként pályáznak, hanem egyéni vagy társas vállalkozóként. Egyéni
vállalkozóként használja az e.v. megjelölést a neve után!
A
bankszámlákhoz elsődlegesen a vállalkozás számlaszámát adja meg, majd a második
helyen az elkülönített bankszámlát.
7. Miután a
bal oldalon látható 7 menüpont mindegyikének mezőit kitöltötte, kattintson alul
a Regisztráció gombra! Hiba esetén megjelenik a figyelmeztető üzenet, egyébként
a megadott e-mail címére érkezik egy aktiváló üzenet.
8. Az
aktiválás után a megadott felhasználónév és jelszó segítségével be tud lépni a
FORRÁSTÁR rendszerbe.
9.
Bejelentkezés után a lentebb mellékelt felületet látja. A bal oldali zöld
menüsorból válassza ki a „Reg. nyilatkozat” menüpontot.
10. A
regisztrációs nyilatkozatot nyomtassa ki, és 20 napon belül (cégszerűen)
aláírva postán küldje be egy példányban az OFA Nonprofit Kft. alábbi címére.
Társas
vállalkozások esetében a regisztrációs nyilatkozat kizárólag 30 napnál nem
régebbi közjegyző által hitelesített aláírási címpéldány vagy ügyvéd által
ellenjegyzett aláírásminta együttes benyújtása esetében érvényes.
A közjegyző
által hitelesített aláírási címpéldány vagy ügyvéd által ellenjegyzett
aláírásminta a támogatási kérelem benyújtásával egyidejűleg elektronikus
formában (szkennelve) is csatolandó az elektronikus pályázatkezelő felületen,
ezért javasolt annak postázás előtti szkennelése!
Amennyiben
időközben számlavezető bankjával aláíratta a honlapunk Dokumentumok
menüpontjából letölthető banki felhatalmazó levelet (inkasszó), annak eredeti
példányát is be tudja küldeni a borítékban, de erre még később is lesz
lehetősége.
Postacímünk: OFA
Nonprofit Kft. 1301 Budapest, Pf.: 84.
A borítékra
írják rá: „Vállalkozó Start” Program – regisztrációs nyilatkozat
A
vírushelyzet miatt személyesen nem tudunk lehetőséget kínálni a fenti
dokumentumok átvételére.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése