Vállalkozás megalapítása, Támogatási kérelem beadása

Vállalkozások  megalapítása  

A  "Vállalkozó  Start"  Program  keretében,  amennyiben az induló költségekre támogatást kíván igényelni a vállalkozást csak azt követően lehet megalapítani, miután az Üzleti terv jóváhagyó tanúsítvány kiállításra került.

A vállalkozást az elfogadott üzleti tervvel összhangban kell megalapítani:

- székhely Budapesten vagy Pest megyében kell legyen

- TEÁOR vagy ÖVTJ szám egyezzen meg az elfogadott üzleti tervben szereplővel

- az elfogadott üzleti terv Cash-flow 1.2. év munkalapján szereplő költségtábla képezi majd a támogatási kérelem költségvetésének alapját.

Elkülönített bankszámla nyitása, banki felhatalmazás

A vállalkozáshoz kapcsolódóan mindenképpen szükséges bankszámlával rendelkezni bármely magyarországi számlavezető banknál. Társas vállalkozásnál, illetve ÁFA-körös egyéni vállalkozás estén a vállalkozói bankszámla nyitása elvárás.

Nem ÁFA-körös egyéni vállalkozás esetén lakossági bankszámla is használható a vállalkozás pénzügyeinek bonyolítására.

A házastárssal közös lakossági bankszámla nem megfelelő.

A vállalkozónak/vállalkozásnak a támogatási időszak alatt két bankszámlát kell kezelnie. Az egyik a vállalkozó/vállalkozás általános folyószámlája (ami egyéni vállalkozó esetén lehet a saját magánszemélyhez kötődő bankszámla), a másik a támogatás céljára Magyarországon vezetett elkülönített pénzforgalmi számla, ahová a támogatási összeg érkezik, és ahonnan a támogatott projektjének kifizetései történnek. Egyéni vállalkozás esetén nem elvárás, hogy az elkülönített számla vállalkozói számla legyen. Az elkülönített bankszámla lehet a vállalkozás/egyéni vállalkozó meglevő bankszámlájához tartozó alszámla is, amennyiben a fenti feltételeknek megfelel.

Amennyiben a vállalkozó a támogatási időszakot saját felelősségére megkezdte, és még nem rendelkezett elkülönített számlával, a főszámláról történő kifizetéseket, átutalásokat is el tudja majd számolni. A támogatási kérelme elfogadása után a támogatási előleg (a megítélt támogatás 50%-a) az elkülönített számlára fog érkezni. Ezt követően a támogatási alszámláról átvezethető a főszámlára a korábban onnan kifizetett elszámolható költségek összege .

Támogatási kérelem beadása

A "Vállalkozó Start" Program keretében a támogatási kérelmek benyújtására szolgáló rendszert megnyitottuk.
Az OFA Nonprofit Kft. Forrástár rendszerében azok pályázhatnak, akik a vallalkozostart.hu oldalon a felhasználói fiókjukba belépve létrehozott vállalkozásuk adatait teljeskörűen megadták, és a felső sárga mezőben Támogatási kérelmet benyújthat státuszban vannak.

Regisztráció a Támogatási kérelem beadásához

A támogatáskezelő felületre az alábbi oldalon tud regisztrálni:




Technikai információ: A rendszer Internet Explorer, vagy Mozilla Firefox böngészőkre optimalizált. Más böngészőből az üzembiztos használatát nem tudjuk garantálni.

A regisztráció menete:

1. „Regisztráció” menügombra kattintva a megjelenő oldal alján 4 funkciógombot lát, amelyekből a „Vállalkozó Start” Program regisztrációja folyamán csak az első kettőnek van szerepe:

Vissza - amennyiben mégsem szeretne regisztrálni; Szervezet regisztráció – amennyiben most regisztrál.

2. A lap alján a Szervezet regisztráció gombra kattintson, ne pedig a Személy regisztráció-ra!

3. Olvassa el az oldal középső részén levő információkat, melyek a támogatáskezelő oldal kezelését segítik. Figyeljen arra a továbbiakban, hogy a sárga hátterű mezők mindig kötelezően kitöltendők lesznek, illetve a mezőkre helyezve a kurzort (nem belekattintva!) további instrukciókat olvashat!

4. Szervezet regisztráció folyamata: A felhasználónév szabadon választott 5-15 karakterből álló szó lehet, amelyben a rendszer a nagy- és kisbetűt megkülönbözteti, ékezetet nem lehet használni. A megadott felhasználónevét jól jegyezze meg, mert erről később nem tud emlékeztetőt kérni!

5. Jelszó: legalább 8 karakterből álljon, tartalmazzon kisbetűt, nagybetűt és számjegyet. Ne használjon ékezetes betűket!

6. A Szervezet nevéhez a vállalkozó/vállalkozás nevét írják, és a továbbiakban is arra vonatkozóan töltsék ki az adatokat. A Pályázat ezen szakaszában már nem természetes személyként pályáznak, hanem egyéni vagy társas vállalkozóként. Egyéni vállalkozóként használja az e.v. megjelölést a neve után!

7. Miután a bal oldalon látható 7 menüpont mindegyikének mezőit kitöltötte, kattintson alul a Regisztráció gombra! Hiba esetén megjelenik a figyelmeztető üzenet, egyébként a megadott e-mail címére érkezik egy aktiváló üzenet.

8. Az aktiválás után a megadott felhasználónév és jelszó segítségével be tud lépni a FORRÁSTÁR rendszerbe.

9. Bejelentkezés után a lentebb mellékelt felületet látja. A bal oldali zöld menüsorból válassza ki a „Reg. nyilatkozat” menüpontot.

10. A regisztrációs nyilatkozatot nyomtassa ki, és 20 napon belül (cégszerűen) aláírva postán küldje be 1 példányban az OFA Nonprofit Kft. alábbi címére. Amennyiben időközben számlavezető bankjával aláíratta a honlapunk Dokumentumok menüpontjából letölthető banki felhatalmazó levelet (inkasszó), annak eredeti példányát is be tudja küldeni a borítékban, de erre még később is lesz lehetősége.

Postacímünk: OFA Nonprofit Kft. 1301 Budapest, Pf.: 84.
A borítékra írják rá: „Vállalkozó Start” Program – regisztrációs nyilatkozat
A vírushelyzet miatt személyesen nem tudunk lehetőséget kínálni a fenti dokumentumok átvételére.

11. A „Vállalkozó Start” Program keretében következő lépésként a támogatási kérelmet kell benyújtania, amire rövidesen lehetőség nyílik, ennek részleteiről újabb e-mailben küldünk értesítést legkésőbb október 15-ig!















Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Programba Vonási Szerződés aláírására vonatkozó eljárásrend 2020. július 01-től.